මෙච්චරක් ගිමන්හලට ආවා කතාව අහන්න

ආදරයේ මිහිරියාව {සයවන දිගෑහෑරුම}


 
ඔන්න ඉතින් අද දවසේත් ගිමන්හල කරලියට පිවිසෙන්නයි සුදානම.කලින් කලාපයට ඔබ ලබා දුන් ඉහලම ප්‍රතිචාර වලට ගිමන්හලෙන් ස්තූතිය ඔබලාට පුද කරන අතරම අද දවසේ එහි කතා බහ සිදුවන්නේ සයවන දිගෑහෑරුමයි.බොහො දෙනෙක් අසන කරුනක් වන්නේ මෙහි අවසානයක් නොමෑති කතාවක්ද යන්නයි,නමුත් ලොව සෑම දෙයකම අවසානයක් පවතින විට මෙහිද අවසානයක් නොවන්නේ කොහොමද?.ඔබ ගිමන්හලේ දිගටම රෑදුනොත් ඔබටද එහි අවසානය කෙලෙස විසදේද කියලා අපි කියන්න සුදානම්

අවසන් උනේ........

මම කොල්ලො තුන් දෙනත් එක්කම කෙල්ලගේ ගෙවල් ලගටම ආවා

අද එතෑන් සිට.....

අපි ගෙවල් ලගට එනකොට එහේ එකම යුද්දයක්.කට්ටිය අපිව පිලගන්න සුදානම.ලෑටා එක්ක කට්ටියම ඔන්න ගෙදරට ඇතුල් උනා.මුලින්ම මගේ මාමන්ඩිය එලියට ආවා. ඔයාලට මතක ඇති මෙයා ගෑන මම කලින් කියලා තියෙනවා.ටිකක් කන්න බොන්න එහෙම රුසියා කියලා


"මේ.....ඇහුනාද මෙන්න අර දරුවො ටික ඇවිත්"

දරුවො එතන හිටියේ මමයි,ලෑටායි විතරයි.ගොට්ටා,සුදා එතින් කොහෙද දරුවො වෙන්නේ උන් බෑදලාත් එක්කනේ

"අපි බෑලුවා මොකද පරක්කු කියලා"

නදීගේ අම්මත් කුස්සියේ ඉදන් පොල් කටු හෑන්දත් අරගෙනම මිදුලට ආවා


ඔයාලා දන්නවානේ නදී කියන්නේ හරිම දුප්පත් කෙල්ලෙක්,එයාලගේ ගෙදර පොඩි පෑල්පතක්.ඉතින් ඒකේ තිබුනේ පොඩි පිලිකන්නක් විතරයි.හරිම දුප්පත්

"දන්නේ නෑද්ද නෑන්දේ ආටා එක පොඩ්ඩක් විතර ලෙඩ දුන්නා,ඒක නිස එන්න පරක්කු උනා"

සුදාට ඔහොම කියනකොට ටිකක් මල පනිනවා.මොකද මිනිහගේ වාහනය තමා අපි හෑමදේකටම ගන්නේ,අනික ඒක සුදා නියමෙට තියාගෙනත් ඉන්නවා,ඒහෙම කියපුවාම ඔකට සුපිරි මල


"මොකද ඔයාලා පරක්කු උනේ?"

මගේ කෙල්ලත් එලියට ආවා.අදනම් එයා හරිම ලස්සනයි,කොන්ඩේත් කඩලා දාලා,ඒක එයාට හරිම ලස්සනට තිබුනා.

"මෙන්න මේකාට ඇහෑරුනේ නෑ,අන්තිමට අපිම බලෙන් ඇදගෙන ආවා"

ලෑටාගේ හෑකර කට පටන් ගත්තා.


"මොකද එලි වෙනකන් කලේ අනුපිය?"

අනුපිය......කෙල්ලො කොච්චර කපටිද?වෙනදාට මට අනූ කියනවා වෙනුවට එහෙම කීවා,අනූ කීවොත් ගෙදර අයට තේරෙනවානේ

"නින්ද ගියේ නෑ,මොකද මන්දා"

මම ඒහෙම කියලා කෙල්ලෙගේ දිහා හොරෙන් බෑලුවා.මමනේ දන්නේ අද වෙනකන් මම හිටපු අමාරුව


"දුවේ,මෙයාලට මෙන්න මේ ටික අල්ලන්න"

අම්මා කුස්සියේ ඉදන් කතා කරන සද්දේට කෙල්ල ගිහින් අපිට තේ කහට ටික අරගෙන ආවා

"අප්පේ මොකටද මන්දා මෙච්චර කරදර වේලා"

 ලෑටා කියනවා

"උබට ඒකෙන් වෑඩක් තියෙනවාද ඔන්න ඔක බීලා දාපන්"

 සුදා කීවා

කොහොම හරි තේ එහෙමත් බීලා,ලෑටා හීමින් මගේ කනට කරලා මේහෙම කීවා


"ඇනො,මචන් මමයි,සුදායි මාමන්ඩියා ශේප් කරගන්නම්,ගොට්ටා කෙල්ලෙගේ අම්මා බලාගනි උබලා දෙන්නා වෑව දිහාට පලයන් හරිද ඔන්න බලපන් ලෑටා ගේමට එන්ටර් වෙන විදිහ"

එහෙම කියලා ලෑටා නෑවතත් කතාව පටන් ගත්තා.

"මාමේ මේහෙට වෑස්සේ නෑද්ද?"

"ඊයේනම් ලාවට වගේ පොදයක් ගියා."

"අපිට ඊයේ හොදටම වෑස්සා"

මේකාගේ පට්ට පල් බේගලය,ඊයේ වහිනවා තියා හිතුවේත් නෑ අපේ ගමට,මොනවා උනත් මම වෙනුවෙන්නේ මේකා කට්ට කන්නේ,ඔය අතරේ ගොට්ටා කෙල්ලගේ අම්මාව අල්ලගෙන ලොකු කතාවක්.ඔකා මොනවා කීවාද කියලා මමනම් අද වෙනකන් දන්නේ නෑ,අපි බලමුකො සුදා කොහොමද කතාවට එන්නේ කියලා


"මාමේ,මෙහේ නෑද්ද සෙකන්ඩ් හෑන්ඩ් බයික් එහෙම,මම ආටා එක විකුනන්නයි බෑලුවේ"

එහෙම කියලා සුදා හිමින් සෑරේ ආටා එක දිහාට ගියා

"අපරාදේ විකුනන්නේ,මමත් හොයනවා ආට එකක්"

"එහෙමද?"

ලෑටාත් එහෙම කියාගෙනම ආටා එක දිහාට ගියා.


"සුදා උබ අලුත් සෙටප් එකක් ගෑහුවාද බන්" 

ලෑටා කියනවා

මාමන්ඩියත් හිමින් සෑරේ එහේම කියලා අරුන් දෙන්නා ලගට ආවා.

"මේ.....කොටයක් තියෙනවා මාමා,මොකද කියන්නේ පෙරලමුද?"

සුදාගේන් මාමාට අන්තිම සිල් පදය කඩන්න ආරාධනාව

"මොනවාද" මාමා අහනවා


"විස්කි බාගයක්,ගෙදර තිබිලා මම දාගෙන ආවා,මාමා පාවිච්චි කරයි කියලා හිතුන නිසා මොකද කියන්නේ"

"ජාති......කොල්ලො හිටපන්කො මම මොනවාහරි හපන්නයි,කොප්ප ටිකකුයි අරගෙන එන්නම්"

එහෙම කියලා මාමා කුස්සියට දිව්වා.ඔය අතරේ ලෑටා දුවගෙන මගේ ලගට ආවා


"ඇනා,කොහොමද මගේ ටිකිරි මොලේ?"

"මෙහේ බොන්න එපා හු*** පලයන් කෑලය දිහාට"

"හරි බන්,ඔන්න දෑන් උබේ වාරේ"

එහෙම කියලා ලෑටා කෙලින්ම ආටා එකේ ඇතුලේ,මාමාත් හනික ආවා.

පුතා,ඔයත් යමු"


මටත් මාමාගේ ආරාධනාව,මම ගිහින් කොහොමද ඔක කියන්න බෑනේ මෙයාට මම මෙහෙම කියලා දාලා ශේප් උනා

"මාමලා යන්න,මම ඉන්නම් අරයත් ඉන්නවානේ"

"එහෙනම් අපි ගියා"

එහෙම කියලා කට්ටිය ගියා.

නදී ටිකකින් කුස්සියේ ඉදලා මගේ ලගට ආවා.

"බබී කට්ටියම ගියා බොන්න,යමු වෑව දිහාට"

"අනූ,අම්මා මාව හොයයි"

"ගොට්ටා,එයාව බලාගනී,ඔයා එන්නකො යන්න."

"හ්ම්...."

අපි දෙන්නා කතාවක් නෑතුවම වෑව් තාවුල්ලට ආවා.කුරුල්ලො ටික කෑගහනවා අපි ආවාම හරියට උන් ටික අපි එනකන් බලන් ඉදලා වගේ,වෑව හුගක් හිදිලා,තෑන් තෑන් වල විතරක් ටිකක් වතුර තිබුනා.

"අනූ......"

"මොකද බබී"

"නෑ...මට බය හිතුනා"

"මොකටද ඔයා ලග මම ඉන්නකොට බය වෙන්නේ මොකද කෙල්ලේ?"

එහෙම කියලා මම කෙල්ලව මගේ ලගට ඇදල ගත්තා


"ඔය නිකන් ඉන්න දෙන්නකො,ඔය හරියට වල් වෙලා අනූ"

"හරි හරි දෑන් කියන්නකො මගේ කෙල්ලේ මොකටද බය උනේ ඔයා"

"ඔයා එන්නේ නෑති වෙයි කියලා"

"පිස්සි.....මම ආවානේ"


"හ්ම්.."

මම වෑවේ තිබුනු ලස්සන නෙලුම් මලක් කඩාගත්තා.තෑන් තෑන් වල මලක් දෙකක් තිබුනා.නට්ට කඩ්ලා මල කෙල්ල ලගට අරගෙන ආවා.

"මොකද අනූ මල කෑඩුවේ"

මම මුකුත් නොකියා එයාගේ කොන්ඩේ අස්සේ ඒ මල ගෑහුවා.


"ඔන්න ඔකට කෑඩුවේ මල"

"පිස්සා"

"මට කියන්න බලන්න අද මට ඔයා මොනවද හෑදුවේ කියලා"

"හ්ම්.....ඔයා ආසම කජු මාලුව"


"ඊයා,ඒවා කන්න පුලුවන්ද,මම කෑමතිම නෑ" 

 එහෙම කියලා මම හොරෙන් කෙල්ලගේ දිහා බෑලුවා.කෙල්ලගේ මූන එක පාරටම මලානික උනා.

"ඔයා හොද නෑ,අනූ හෑමවෙලේම මගේ හිත රිදවනවා,මම යනවා යන්න"

එහෙම කියලා කෙල්ල යන්න හෑරුනා.

"කොහෙ යන්නද බබො"

එහෙම කියලා මම එයාව මගේ ලගට ආයේත් ඇදලා ගත්තා.ආදරයේ සොදුරුම මොහොතක අපි දෙන්නා තනි උනා.


"බබී......මට ඔයාව ඉක්මනටම මගේ ලගට ගන්න ඔනා"

"මමත් ඒ දවස එනකන් බලාගෙන ඉන්නේ රත්තරනේ"

කෙල්ල එහෙම කියලා මගේ පපුවට තුරුල් උනා.මම කතා කරන්න හෑදුවත් එයා මගේ කට වෑහුවා.මට හරියට දුක හිතුනා මගේ කෙල්ල ගෑන.මට පුදුම විදිහට ආදරය කරනවා.උපරිම ආදරයක්,මම අහස දිහා බලාගෙන ඇස් දෙක පියාගත්තා.මගේ සේරම ප්‍රශ්න විසදුනා වගේ මට හිතුනා.
එක පාරටම අපි ලග ඉදලා හූ පාරක් ඇහුනා.මට නිකන් මරන බය දෑනුනා.දෙන්නාම නියමෙටම ගෑස්සුනා
ගොට්ටා අපි දිහා බලාගෙන ඉන්නවා.මගේ කෙල්ලට ලෑජ්ජාව වගේ මූනම ජම්බු ගෙඩිය වගේ රතු උනා.

"යකො,අම්මා කොහෙද"

"අම්මා,දියට ගියා උබ කියන්නේ මටත් දියට යන්න කියලාද එයත් එක්ක"


අපි දෙන්නාටම හිනා ගියා,පස්සේ ගොට්ටා කෙල්ලගේ පෑත්තට හෑරුනා.

"මම බලාගෙන හිටියේ ඔයා මේකාගේ බෙල්ල මිරිකන්න හදනවා"

ගෑනු ලමයා හිමීටම බිම බලාගෙන මගේ පිටිපස්සට ආවා

"බබී,මෙන්න මෙයා මොනවාද අහනවා"

"ඔයා කියන්න"

"ගොට්ටා,මෙයාට ලෑජ්ජයි වගේ"

"අම්මා,නාලා ඉවර උනාම මම මිස් කොල් එකක් ගහනවා තොපිලා වරෙව්"

"හරි හරි බන් එන්නම්"

"අපේ කොල්ලාව මරන්න එපා නංගී අපි යනවා"

"බබී.....එයා ගියා කො බලන්න මගේ දිහා"


කාලයකින් අපි දෙන්නා ඇස් දෙක දිහ බලාගෙන උන්නා.ඒ බලාගෑනිල්ල ගොට්ටා මිස් කොල් 5 විතර ගහනකන් ඔහේ උන්නා.කොහොමහරි අන්තිමට කෙල්ලට ඇහිලාම මට පොන් එක පෙන්වපු නිසා ඉක්මනට ගෙවල් පෑත්තට හෑරුනා.

අපි එනකොටම වගේ බොන්න ගිය කට්ටියත් ආවා.මුන් මාමාට හොදට සලකලා වගේ,කෙල්ල අපිට කෑම රෙඩි කරන්න කුස්සියට ගියා.ලෑටා,සුදා මගේ ලගට ආවා.මාමා කාරයා හොදටම ඩොප් වෙලා වෑනි වෑනිම ආවා.මට බය හිතුනේ මේක බීවම තිරිසනා වෙන නිසා


"ඇනා,මුලු විස්කි එකම මේකා අමුවෙන් ගෑහුවා බන්,අපි දෙන්නා ශොට් දෙකයි ගෑහුවේ වතුර බොන්න වගේ මේකා අශොක ග්ලාස් එකකටම විස්කි එක දාලා ගෑහුවා,මල පෙරෙතයෙක් බන්"

"අම්මො.....උබලට පෙවුනෙ නෑනේ ඒකත් හොදා"

සුදා මාමාව අල්ලලා එතන තිබුනු බූරු ඇදට දෑම්මා.කොහොමහරි ටික වෙලාවකින් මිනිහා නිදි.


"පේනවානේ පුතේ අපට තියෙන කරදරේ,මෙයා ඔයාලටත් පෙව්වේ නෑනේ"

අම්මා,ලෑටාගෙන් ඇහුවා.උත්තරය දුන්නේ සුදා

"අනේ නෑ නෑන්දේ,ටිකක් වෑඩි උනා ගෙදර යන්න බෑ කියනකොටත් අපි මෙයාව බලෙන් අරගෙන ආවා,නෑන්දේ දෙහි ගෙඩියක් ගන්නකො කපලා"

සුදා මට කින්ඩියට හිනාවක් දාලා මාමාගේ ඔලුවෙයි,කකුලෙයි දෙහි ගෑවා.

කොහොමහරි ඒදා කෑම බෙදලා මේස වලට අරින්න එහේ මේස නෑ.තිබුනෙත් එකම හෙලවෙන මේසයක්.කෙල්ලගේ තත්වය ආයෙත් කියන්න දෙයක් නෑනේ ඔයාලට

ඉහල පෑලෑන්තියෙ කෑම නොතිබුනත්,කෙල්ලගේ කජු මාලුව හරිම රසට තිබුනා.සාමාන්‍ය කෑම වේලක් අපි කෑවා.ගහක් යට බංකුවක ඉදගෙන කනකොට තව මොනවාද ඉතින්?


අන්තිමටම අපි කට්ටියම ඉතින් වේලක් අපේ බඩගින්න නිවපු අම්මට දන ගහල වෑදලා යන්න සුදානම් උනා.මාමාට කතා කරන්න බෑලුවත් මිනිහා ලී මොල වගේ ගොරවනවා.

"නදීකා අපි යනවා,මම අන්තිමට කීවා"

"හ්ම්.......පරිස්සමට යන්න ගිහින් මට කොල් එකක් දෙන්න"

 අම්මාට ඇහෙන්නේ නති වෙන ගානට වගේ කීවා

අන්තිම මොහොතෙත් සුදා අම්මගෙන් වතුර එකක් ඉල්ලලා අම්මව කුස්සියට යවලා ඒකා මෙහෙම කියල ආටා ඒකට නෑග්ගා


"නංගී ඊලගට අපි එන්නේ ඔයාව මනමාලියක් විදිහට අපේ ගමට ගෙනියන්න හරිද?"

කට්ටියටම හිනා ගියා,ඔකාගේ මහ අසමජ්ජාති කතාවට කොහොමහරි වටින් ගොඩින් අදුර වෑටීගෙන එනකොට වගේ අපි පිටත් උනා.

අරුන් තුන්දෙනා යන ගමන් මාව නියමෙට බයිට් කලා

"ඇන ඔන්න මාමා උබෙ මාමාට පෙව්වා,ඒ වගේම් දෙහිත් ගෑවා "

 සුදා කියනවා.


කොහොමහරි ඔහොම පිස්සු නට නටා අපි ගමට ආවා.ඉතින් ඔන්න ඔහොමයි එදා දවසේ අපි කෙල්ලගේ ගෙදරට ගිහින් සිද්ද උනේ.ඒවා අදටත් අපිට නියම සතුටක් දෙන මතකයන්,මම හිතන්නේ ජීවිතය තියෙනකන් ඒවා අමතක වෙන එකක් නෑ.නමුත් අද දවසේ හුගක් දේවල් වෙනස් වෙලා.අද මොනවාද වෙලා තියෙන වෙනස බලන්නම් ඔයාලා තව දවස් කීපයක් ඉවසන්න වෙනවා.


ගිමන්හලේ අපි අද දවසේත් ඔබලාට ගෞරවනීය ආරාධනා කරනවා ගිමහ්ලට ඔබගේ ප්‍රතිචාරය ලබා දෙන ලෙස,හෑමදාම කියනව වගේ අපිට ඒක ලොකු දෙයක්.මොකද කතාව ගලාගෙන යන්නේ ඔබලාගේ ලබා දෙන ඉහල ප්‍රතිචාර නිසා

මොනවා උනත් ගෙවෙන හෑම තත්පරයක්ම ඔබලාට හුගක් වටින නිසා ගිමන්හලට
 ගොඩවෑදුනාට අපේ ස්තුතිය පිරිනමනවා

අද දවසේත් අපිට මෙය ඔබ වෙත ගෙන ඒමට උපකාරි කල සියලුම ගිමන්හලේ සංස්කරන කටයුත් වල නියලෙන මගේ හිතමිතුරන්ටත් මගේ ස්තූතිය පුද කරනවා.

එසේනම් රෑදී සිටින්න ඉක්මනින්ම අපි යලි මුනගෑහෙමු ගිමන්හලෙන්


ජයවේවා!!!!!


ප/ලි   මෙය 100% සත්‍ය කතාවකි. මෙහි අන්තර්ගත මම සහ නදීකා අතර ඈතිවුනු දෙබස් 80% පමන නිවෑරදිය.නමුත් අනිත් දෙබස්    ඊට ගෑලපෙන ආකාරයට සකසා ඈත

මූලාශ්‍ර   2007, 2008 මගේ සහ නදීකාගේ දින පොත්

3 comments:

  1. මාමාන්ඩියට කරපු වැඩේනම් එච්චර හරි නෑ. කතාවනම් හැමදාම වගේ නියමයි....

    ReplyDelete
  2. නියමයි.......................ඉතිරි ටිකත් ඉක්මනටම දාන්න..........

    ReplyDelete
  3. බොහොම පින් මට අදහස් දුන්නු ඔයාලට වගේම ගිමන්හලට ගොඩ වෑදුනු සියලුම දෙනාට

    ReplyDelete